tirsdag den 14. september 2010

Hvert år når jeg modtager mine nye skolebog læser jeg navnene på den første side, som med ganske få bugstaver beskriver stærkt de personer som førhen ejede bogen. Jeg forstiller mig de mennesker, og nærmest kender dem når året er omme.
Når jeg selv skriver mit navn i bogen, tænker jeg på dem der kommer til at tænke på hvem jeg er, og i år vil jeg lave en 'sjov' lille ændring i min fantasiske hverdag.
Jeg vil ligge en seddel ind der fortæller om mig selv, og lykke ønske det nye offer som nu sidder med bogen i hånden, og lader dem kunne få mulighed for at få kontakt med mig.
Skolebøger har en fantastisk historie, ejer af hver deres fortælling, som man burde skrive ned et eller andet sted. Der er nok ikke ret mange der tænker om det, men skolebøger er jo en fortælling i sig selv.

Jeg har ofte tænkt over hvem der har holdt bogen i hånden før mig, og har jeg mulighed for at finde ud af det en dag? Hvad der er sket for menneskerne før mig, hvor de er endt henne i livet. Det er jo bogen der har hjulpet dem derhen hvor de er. Skolebøger hjælper jo os alle, og uden skolebøger ville vi ikke være der vi er, og havne der vi kommer til at havne.
Det er en skam at folk ikke tænker på skolebøger som jeg gør, for skolebøger er jo noget af det mest fantastiske i hele verden, dog bliver de kun anset for at være ødelagt tung vægt i din skoletaske.

Ingen kommentarer:

Bloglovin

Follow la vie comme freja